Selasa, 7 April 2009

Bad Day!




Hmm.. harini aku bawak motor.. (eh... larat ke nk angkat?) LOL.. harini aku pakai motor... (ehh.. motor boleh pakai mcm baju ke?) LOL... BAHASA!! dan BAHASA.....


TETTT!


Sebenarnya... hari ni hari yg malang bagiku...

Bermula dgn aku bawak motor nk pegi keja... erm.. dalam pukul 3.40pm mcm tu... ye, aku stat keja pada pukul 4pm...

Then, aku bawak la motor tu mcm biasa...

Sampai je nak dekat2 tempat aku keja... PRITTTTTTTTTTTTT!!!!!


"Hey budak, berhenti!! Mari sini!"


ALAMAKMATIKATAK!!!! JPJ Laaaaaaaaaaa.....

Beliau melambai ke arahku.... Aku terpaksa pergi mendekatinya...

Ohhh.. betapa gelabahnya aku!!...


"Mintak lesen dan roadtax!"


ERKKKKKKKKKK!!! Tetelan air liurku.... MY LESEN!!?? OMG!.. i dunt have my lesen yetT!! arghhhhhh nooO!... kalo roadtax tu adala...


"Er... hehe.. emmm.... lesen?.. eeermm... mmm.. lesen takde..."


Hanya Tuhan je tahu betapa gementarnya hatiku pada masa tu..

Ya, First Time KATANYA!!...

AKU TERPAKSA!!


"Hmm?!.. IC?"


"Err... (bukak dompet).. nah"


(tunggu JPJ tulis kat kertas saman tu.. )

Adesh!... very2 gementar that time... gelisah je mcm udang kena bakar je rasanya... i wonder if other of my friends (staff KFC) lalu dan nampak aku tgh kena saman.. aiyooo malu tau!

MAk ai!! lamanya... dah 5 minit aku stay kat situ tggu apa dia tulis..

Dahla nk pegi keje ni... dah lewaT!!


"Sain sini.. (sambil menunjukkan tempat yg disain)"


Terketar2 tanganku... ya Tuhan.. apalah malangnya nasibku ini...

Sudah la bawak motor pun amatur lg... nk isi minyak motor pun masih tak terbuka tudung minyak tu... LOL Dashyat!!


"Awak ni keja kat KFC ke? Mane KFC?"


"Tu kat ujung bangunan tu (sambil tunjuk arah), yang warna pink tu" LOL.. dia ni bukan JPJ dari sini ke?... Patut la tak tau mana KFC.


"Owh.. ok... ermm.. lain kali, kalo ada duit, ambil lesen faham? Nah, nanti awak pegi serahkan surat ni semula sebelum 8 MEI 2009. Kalau tak, kena rujuk kat mahkamah. Ok sudah.. awak boleh pergi"


Apa lagi.. blah la aku dengan muka yg teramat tensen serta sebal!.. Pasni nk gi jumpa ayah aku.. nk bagitau surat saman tu kat dia... ALAMAK lagi!... GulP!


For your info, aku ni mmg takde lesen.. NApe?? Sbnarnye, aku ni bukan la jenis budak yg suka kuar jalan2 naik motor, n bukan budak yg sosial pegi ke hilir, ke hulu... merayau-rayau... NO! Its not me!...

So, that y i dont care about the LESEN... actually, sudah lama aku dah nk amik lesen.. Y? Coz off last year im busy with my SPM!... then, after SPM i transfered to my new place... serta aku tak biasa lagi di tempat baru ni... PLUS! Im working!.. no time t0 take the license!

Arghhhhhhhhhh!!!

HELP ME!!!

Apa yg aku risau ialah... WHO GONNA HELP ME TO PAY THE SUE!!!

Kalo aku bayar guna 2 months of my salary spent... what about the DFC SURVIVOR!?? OMG!... i cant leave the event!... Aku mati2 kerja kumpul duit semata2 nk pegi event tu... Ohhhhh!! Pliz help me!! ='(

0 comments: