Isnin, 4 Mei 2009

Buntaks & Berlilits



BUNTAKS
Hmm.. buntak ni rasanya korang dah tau apa maksudnya... kalo nk tau korang just refer to my older post before...

Dlm byk2 buntaks ni... ada sesuatu yg membuatkan pembaca2 'otomatikli' boleh terjebak sama iaitu...

MEREPEKNESSY!!.. bahahaha..

agak bengong bunyinya.. ada aku kesah? ada ke kau kesah bila aku tak kesah? BAHAHAHA...


Dey!.. itu sebenarnya sebahagian daripada 'jebakan' buntak ni... dan.. bukan tu je, malah buntak ni jugak ada bahasa dia tersendiri... kengkadang syok sendiri pun ado...

"akAskskakskaskaNSJSksaksiucauc...." hambek ko!..

eh.. tu baru bahasa pertama... nk tgk yg lain?... ahahhaa..
err, harap maaf, sistem data kami dikawal ... jd, xleh nk tunjukkan la... takut virus tu merebak kat pembaca2 sekalian. STATEMENT MERBAHAYA la sgt... =p

Katanya~ <-- (lama x guna tagline ni doh!)

~Sesi Interview bersama MELODAU TV Tigau~


"Dengar2 kata, buntaks ni ada adik-beradik? Betul ke?" - Misel

"Hahaha.. ermm mmg x dpt dinafikan la, buntaks ni ada Bapak dia, ada Adik dia, ada Kakak dia.. malah, NENEK pun ada.. hahha.. jd, itu sudah pun saya jelaskan pada 'Majalah TyPo' keluaran lepas." - Wakil buntak



"(Bengong) Hmm... Buntaks2 ni sinonim dengan kelakuan mereka yg 'perosak alam'... Apa komen anda?" - Misel



"Oh, terima kasih kerana menanyakan soalan merbahaya ini. Sebenarnya, statement Misel tu salah... kami bukan perosak... tetapi 'pesorak alam' atau bermaksud 'penceria alam' dgn menghiburkan anda2 semua dgn kelakuan kami yg 'perosak' ini... Kalo ada yg 'terosak' tu, ADA AKU KISAH???!!"... - Wakil buntak



"!^%#%&**#$!??" - Misel

BERLILITS



"Jadi, masalahnya ada sesetengah benda yg saya tidak faham mengenai buntaks ini. Apa pulak dikatakan dengan Berlilits?" - Misel

"Oh.. itu sebenarnya satu spesies mcm kami jugak, tapi.. dia ni lebeh dahsyat..." - Wakil buntak

"Kenapa?" - Misel (menunggu jwpn)

"...kerana Berlilit ni suka mevervelitskan keadaan.. contohnya mevelits kan ayat... sebenarnya tu la Bahasa Belilits!!" - Wakil buntak

"Bengong~" - Misel

"Bukan tu jer, Belilits ni jugak turut membawa satu virus yang dikenali sbg VIRUS TYPO INFLUENZA yg semakin menular skrg termasuk saya jugak." - Wakil buntak


"Oklah, nmpaknya saya pun tidak tahan lg dengan keadaan sekarang ini yg membuatkan saya hampir lumpuh sebelah rambut saya dgn statement2 yg memvervelitskan.. lain kali jelah saya interview awak la ye... sekian laporan MELODAU" - Misel

-Trivia-
Virus Typo Influenza amat popular di kalangan chatter2 yg tidak sengaja tersalah eja ayat yg mereka taip termasuk la penulis KOSMO sekali pun... baahahahaha


Laaa... rupa2nya nilah buntak yg slalu menemani aku bila tgh online tiap2 malam... kecik je die.. terima kasih kerana menemaniku...

2 comments:

wan noor ashira laa berkata...

dah dah dah stat mepek dah. :)

ALFI -aDiBa n WaNi- berkata...

siapa yg jd wakil buntak ni??
sah2 ady la kn... hape jeeeeeeeeee la kauuuuuuu... bahahahaha